Wednesday, May 2, 2012

3 May 1987

Pada yang tak tahu tanggal 3 May ni adalah birthday gua. Kurang sejam lagi gua akan menyambut hari lahir gua yang ke 25. Gua sendiri tak percaya yang usia gua dah mencecah ke angka tersebut. So dengan menginjaknya usia gua ni, gua berazam untuk menjalani hari-hari gua dengan tenang dan matang. Zaman remaja gua dah habis. Sekarang gua dah level brader-brader. Kekeke

Gua juga akan mempersiapkan mental dan fizikal gua untuk menangkis soalan berkaitan perkahwinan dari rakan serta sanak saudara gua. Soalan berkaitan kahwin ini sebenarnya sudah menjadi amalan serta budaya dalam bangsa kita. Gua sebenarnya tak nampak relevan soalan tersebut. Serius kalau gua rasa dah sampai masa gua untuk berkahwin nanti, gua akan hantar undangan ke majlis gua. Lu orang rileks je.

Setiap orang mengimpikan keluarga yang bahagia. Begitu juga dengan gua. Gua pun teringin ada isteri yang boleh jaga makan minum gua. Yang ada dengan gua saat susah senang gua. Tambah pula gua jenis suka ke budak-budak. Lagi la perasaan nak ada anak sendiri tu membuak-buak. Tapi gua sedar bukan masanya lagi. Gua nak stabilkan semua dulu baru gua akan melangkah setapak lagi. Perkahwinan bukan benda main-main beb. Lu kena bertanggungjawab atas semua tindakan lu. Lagi pulak lu dah berkeluarga. So lu kena sediakan semuanya untuk keluarga lu. Ni baru sembang hal dunia. Kalau gua pakai serban cerita hal akhirat kang mau meleleh air mata.

Sebenarnya usia gua ni bukanlah tua sangat. Macam yang gua cakap. Barui pangkat brader-brader. Belum ayah-ayah lagi. So chill lah. Tak payah nak terkejar-kejar sangat ye dak. Just go with the flow kata penaung negara kita dulu. Lagi pun budak puchong pon ramai bujang lagi. So apa ada hal ye dak. Kekeke
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment