Thursday, July 12, 2012

Macam-Macam Hal

Sebenarnya gua malas nak menyibuk hal orang lain. Sebab gua malas nak ada kaitan if terjadi apa-apa, pergaduhan misalnya. so gua jadi neutral. If lu tak puas hati dengan member lu then lu nak cerita dengan gua, gua sedia mendengar. Tapi gua hanya mendengar. Tak mungkin gua jadi batu api. Apa yang lu cerita dekat gua adalah antara gua dengan lu. Kalau ada yang bertanya gua cakap tak tahu je. Senang.

Nak di jadikan cerita, awal pagi tadi ada seorang member gua mengadu hal ke gua. Blackberry budak bilik dia hilang. Dia syak budak bilik dia lagi sorang yang rembat. Tapi di sebabkan takde bukti gua rilek je la. Anak buah gua pulak bila dengar gitu mulalah cerita yang dia pun tak gemar sangat ngn budak tu. Gua dengar je la. Sebab gua tak berapa in sangat scene mengumpat ni.

Pada mulanya gua ingat cerita tu habis kat situ la. Rupanya anak buah gua terlebih bijak. Dia boleh pulak bercerita ke orang lain perihal budak tu. Ini memang tindakan yang paling bijak dia buat. Lu nak cerita ke orang lain tu lu ada bukti ke bhai. Jangan main serkap jarang je. Mentang-mentang lu tak suka ke dia lu hentam dia ye. Ingat sikit tujuan kita ke sini. Sekarang ni budak tu tengah carik lu. Sebab cerita yang lu sebarkan. Budak tu ingat lu yang buat cerita kabor dia mencuri. Tak ke mencari masalah namanya tu.

Gua bukan apa, benda kalau boleh elak, baik elak. Lain lah kalau lu dah ada bukti sahih yang budak tu buat kerja. Ni lu syak je. Syak. Takyah lah bercerita kat orang lain bagai. Kita ke sini cari rezeki. So kena la jaga hati semua orang. Kalau lu tak suka pun jangan tunjuk. Simpan dalam diri sudah. Janji diorang tak kacau kita.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment