Sunday, July 3, 2011

bersih...

Salam...

Minggu ni semua sibuk dengan BERSIH yang di jangka akan mengambil tempat pada 9 hb july ni.. Lu tau x ape bende BERSIH ni..gua saje x link kat situ.. Saje xnak bg korang jadi pemalas.. Abis bab pemalas..

Gua seperti kebanyakan insan-insan lain agak tertekan ngan isu ni.. Tertekan bukan sebab ape, tertekan sebab masing-masing sibuk menuding jari antara satu sama lain.. Di pihak sini kononnya ingin menegakkan keadilan tetapi diragui tujuannya.. Di pihak satu lagi ingin mempertahankan maruah mereka sambil mempertahankan apa yang di anggaop mereka sebagai satu bentuk pembohongan untuk mengelirukan rakyat..

Umumnya, perhipmunan ini banyak maksud tersirat dari tersurat, selepas perhimpunan akan tersebar fitnah dan tohmahan dari ke dua belah pihak.. Yang di khuatiri adalah pihak ke tiga yang akan mengambil kesempatan akan peristiwa ini.. Percayakah anda peristiwa 13 mei bakal berulang.. Cuma pelakonnya yang berbeza.. Kali ini versi melayu pulak.. Ini tidak mustahil.. Kerana ideologi yang mereka dukong.. Istilah sesama melayu walhal islam sekalipon akan di tolak tepi.. Pasti akan ada insan yang tersenyun lebar melihat kita iaitu melayu muslim yang pada dasar ekonominlya adalah kelas ke-2 bertelagah sesama sendiri sambil melontarkan kata-kata kesat..

Sedarlah wei..xyah buang masa.. Bersihkan diri kita dengan amalan.. Bukan dengan berhimpun yang bakal menyusahkan masyarakat.. Sama-sama bangang.. Apa salah guna saluran yang betol.. Bukan ini caranya, pemimpin pula harus peke dengan keadaan sekeliling.. Jangan ego, kalau ada usul dr pihak sana ambik, kaji balik.. Bukan semua dr pihak sana yang boleh menjahanamkan kita..

Gila bangang apa gua tulis panjang-panjang.. Tapi ini la yang gua rasa.. Babi gua xnak ade yang menangguk di air yang keroh...renung-renungkanlah..

1 comment: