Wednesday, December 7, 2011

Carutan Pagi-Pagi

Gua kadang-kadang pelik dengan makhluk tuhan bernama manusia ni. Bukan semua tapi majoriti daripada KITA ni terlalu terikut2 dengan perasaan amarah serta hasad dengki yang tak sudah-sudah. Tuhan bagi kita akal untuk kita berpikir tentang baik buruk sesuatu perkara. Tapi kebanyakan kita ni suka mengambil jalan singkat tanpa memikirkan akibat yang akan terjadi.

Abaikan atas ni. Gua tengah tension ni. Tension sebab banyak hal. Gua tersepit kat tengah-tengah. Please la. Jangan libatkan gua. Biarkan gua duduk diam-diam sini. Kalau semua bende nak harap gua, mati la gua wei. Gua da cakap dari dulu lagi. Perjelaskan semuanya. Jangan anggap remeh satu benda tu. Jangan cepat give up. Benda ni memerlukan kesabaran serta kesungguhan yang tinggi. Benda yang simple kenapa lu jadikan rumit wei.

Tolonglah kalau lu nak buat satu bende tu lu pikirlah dulu. Jangan nak main taram je. Nak buat, buat la betol-betol. Lu rilek je macam takde pape hal. Yang orang lain ni dah nak pecah kepala ni. Tapi bukan maksud gua nak salahkan lu completely. Mungkin lu ada reason lu sendiri. Tapi walau apa pon reason lu gua mohon lu bertimbang rasa la sikit. Ni semua untuk kesenangan lu juga.

Lagi satu benda yang buat gua berbulu ialah penikam belakang. Gua cukup pantang dengar benda ni. Lu kalau nak tikam balakang meh tikam belakang gua. Gua takde hal. Dah lali dah. Tapi jangan tikam belakang orang yang rapat dengan gua. Gua cukup pantang. Pelik gua, ape yang lu dengki sangat. Seriusly, get a life moron!! Belom pernah lagi gua ludah orang kat muka tapi kalau lu berminat meh sini gua ludah lu meh. Lu kenal menatang anjing tak? Kenal tak? Menatang anjing ni kalau lu nak tau dari mulia dari lu. Lu ingat dia nak gigit ke orang yang bagi dia makan. Dia pon tau bersyukur tau tak. Ni lu, adoi berterima kasih la sikit. Jangan nak lepas salah lu dekat orang yang tak bersalah. Mengaku je la yang lu bangang. Habis cerita. Wei, tak salah la jadi bangang.

Celake betul, pagi-pagi gua da meroyan tak tentu pasal. Pagi-pagi lagi gua da rasa macam gampang. Jangan terbawak sampai malam sudah la. Memang gua sepak sekor-sekor.

P/s untuk gua : Hari ni gua emo sikit. Mintak-mintak ade yang datang sepak gua bagi gua sedar sikit.

No comments:

Post a Comment