Tuesday, December 6, 2011

Membaca jambatan Ilmu

Salam.

Gua agak teruja sebenarnya, sebab minggu ni Lejen Press akan buat launching buku-buku power.
Bertempat di UYA distro ss15 jam 4.30 petang pada 10 disember ini. So peluang yang rare macam ni tak sepatotnya gua lepaskan. Antara buku yang bakal di lancarkan adalah HERO, HEROIN,POMPANG-POMPANG, ANGUS HIMSELF dan KONTROL HISTERIA. (Kalau salah betolkan)

Gua memang suka membaca. Tapi gua agak memilih dalam aspek membaca ni. Selalunya bahan bacaan gua tertumpu kepada komik serta manga yang hanya gua baca melalui internet.
So macam mana gua boleh terdetik nak beli serta baca buku yang power2 ni? Ceritanya bermula bila gua dengar Mohd Jayzuan buat buku jurnal. Jurnal Rock N Roll tak silap tajuk dia. Nawaitu gua beli masa tu just nak support je sebenarnya. Tapi bila gua baca, gua jadi berminat pulak. Sebab gua rasa buku tu dekat dengan gua. Dari segi bahasa, susunan ayat semua la.
Dari situ gua start membeli. Tapi masa tu gua beli ikut internet je macam Nota-Nota Gila nukilan Jayzuan. Tapi sekarang gua lagi suka beli direct di UYA. Sebab dia senang je, Gua tak suke menunggu posmen. Dari situ gua start beli buku-buku power dari blogger-blogger terkenal. Dan gua tak pernah kecewa dengan buku-buku yang telah gua beli.

Sebenarnya gua agak terkilan sebab gua rasa gua lambat dalam scene-scene buku atau blook ni. Banyak yang gua terlepas macam Sembang Kencang 1 oleh pidomat dan yang paling gua bengang sebab pipiyapong punya buku satu pon gua takde. Terkilan gila. So gua tak nak kejadian yang sama ni berulang.

So gua harap sangat buku yang nak di lancarkan ni nanti akan mendapat sambutan yang hangat. Sebab gua rasa membaca ni boleh merangsangkan minda. Kepada mamat-mamat hati kering yang dok bahan gua cakap gua hati tisu sebab gua baca Awek Chuck Taylor meh gua tampor sorang-sorang. Lu baca dulu beb baru ko judge gua. Bangang!!!

Teringat mamat-mamat hati kering ni buat gua takde mood. Tapi apa-apa pon jangan lupa 10 haribulan ni kat UYA. Ni gua cakap kat diri sendiri. Tak dapat cuti memang gua resign!!!

P/s untuk gua : Jangan nak enjoy sangat. Simpan duit yang tak berapa nak ada tu. Title atas gua main bedal. 

8 comments:

  1. wahahhaaa...
    sembang kencang pidomat.. gua ade beb.. lepas tu.. blook pipiyapong pun gua ade.. ape kes mint gua nan lu ni sm... ahahahaa... cume yg terbaru3 ni gua da jarang skit.. mungkin telepas pandang.. ahahaa.. hidop blook blogger3 hebat.. ahahaa...

    ReplyDelete
  2. celake..SK1 pidomat lu ade la ya.. meh bagi pinjam dengan pipi punya skali...

    ReplyDelete
  3. ahhahaa... ye.. gua ade beb....... ahahaa.. mai2... ahaha.. tp blookk dorg mmg besh woo... ahahhahaa.......... ni gua br nk bejinak2 beli balik.. ahhahaha....

    ReplyDelete
  4. Bagi pinjam wei. Ko try beli awek chuck taylor. Terbaik wei. Aku yang hati batu ni pon sebak. Hahaaha.. Mai la sabtu ni. Ss15 lejen press launch buku 5 bijik. Errr sembang kencang 2 da beli belom?

    ReplyDelete
  5. SK 2 blom de.. ade lg x?? sobbss.. awek chuck taylor tu d lg x??? nak.. nak............... sabtu kul bape??

    ReplyDelete
  6. Sabtu 4.30 ptg...SK2 abis da..awek shuck taylor ade lagi...jom la...

    ReplyDelete
  7. wah..... nak weh awek shuck taylor.. cam ne nak beli... die smpai kul bape sabtu ni?? sobbss.. ak d kelas la der.........

    ReplyDelete
  8. Ko like je page dorang.. Lejen press.. Info ada situ..

    ReplyDelete