Tuesday, December 20, 2011

Repekan hidup gua...!!



Malam tadi gua pikir panjang. Di sebabkan gua ni susah sikit nak tidor kalau kat tempat baru. Gua pikir macam-macam hal. Dari hal hidup gua ke hal hidup kawan-kawan gua. Semua gua pikir. Gua pon da macam terima hakikat yang gua kene lepak sini tak tau berapa lama. Gua cuba ambik positif dari bende yang berlaku ni. Dari gua terus mencarut menambahkan pening kepala, baik gua terima je seadanya.

Sebenarnya bukan bosan sangat lepak sini. Gua kena admit yang sini banyak gadis cun. Gadis cun yang gua rasa gua boleh usha bila-bila masa. Tapi gua bukan pesen miang camtu. Cili ngan Ajib bolehlah sebab dorang memang miang. So gua rileks je. Gua malas nak pening kepala hal-hal yang remeh.

Gua sebenarnya tak tahu berapa lama gua boleh tahan dekat sini. Tapi gua harap gua akan tabah. Gua cuma rindu dengan member-member gua. Rindu kene kencing, rindu kena maki dan rindu kena bahan. Sebenarnya gua ni suka membahan orang. So perasaan nak membahan tu kadang-kadang meluap-luap. Kat sini gua tak tau nak bahan sapa. Gampaaa betol.

Paling gua terasa si Cili la. Sebelum ni balik keje je boleh dikatakan hari-hari gua lepak dengan dia. Nama pon duduk serumah. Memang selalu sangat la jumpa ye dak. So, ape spesial sangat pasal si Cili ni. Awek-awek gua selalu tanya sapa cili ni. Napa selalu mention pasal dia. Sebenarnya camni. Cili ni adik Azam. Azam ni gua da anggap macam blood gua. Dia ni la yang selalu jaga gua dulu. So gua terhutang budi gak dengan dia ni. So bila Cili datang kerja kat sini, gua rasa macam tanggungjawab gua la untuk jaga dia. Amacam alasan gua. Kekeke.

Tapi sebenarnya gua senang ngan dia ni. Tak kisah la dia nak anjingkan gua ke, babikan gua ke. Kalau gampang celake tu da biasa sangat gua kena. Tapi gua steady, gua sikit pon tak marah. Sebab gua pon selalu cakap macam tu kat dia. Hehehe. Gua da anggap dia macam blood gua. So gua akan pastikan dia tak buat keja bukan-bukan. Gua berjanji kat diri gua selagi gua boleh tolong dia, gua akan tolong.

Kampung gua ni agak unik sebenarnya. Kalau melepak kena bahan tu biasa. Yang bagusnya semua pesen tak melantun. Biasalah karma, hari ni lu kena bahan, esok lusa lu pulak membahan. So sape yang melantun tak tentu pasal tu memang gua tak tau nak cakap apa la. Pernah member gua dari poli gua ajak lepak sekali ngan member-member gua. Dia punya cuak sebab goyang takot kami bertumbuk. Gua punya bedekah bila dia cakap camtu. Memang bahan kami agak kasar. Tapi sebenarnya itu yang merapatkan kami. Tu belom gua cerita pasal budak-budak puchong punya bahan. Lagi tak hengat. Tapi tu gua cerita lain kali.

Pada yang gua tak sebut nama tu, bukan bermakna gua da lupa kat lu. Gua ingat. Gua pun rindu kat lu orang. Tapi masa dan lokasi yang mencemburui kita. Ada masa kita lepak wei. Minggu ni kenduri rumah daus moh ler bukak kitab. Gua on tapi jangan ciken jadi tokey. Mampos gua tak nak. Kekeke... Sebab kenapa gua taknak, lain hari gua cerita.

Gua rasa da cukup panjang da ni. Ada baik gua stop dulu. Semalam yang gua takde idea nak menulis sebab gua tak biasa pakai menatang touch. Hari ni gua menaip pakai BB. Fuhh punya smooth gua menaip. So gua undur diri dulu. Salam...

No comments:

Post a Comment