Saturday, July 14, 2012

Farhana

Farhana.
.
.
Gua kenal dia masa kat poli. Kelakar jugak cara perkenalan kami. Dia sebenarnya menjadi orang tengah. Orang tengah untuk kawan dia. Dia mintak no fon gua untuk kawan dia. Berani dia tegur gua. Dia panggil gua abang time tu. Hahaha.

Cerita dia macam ni. Lepas balik dari kelas, sedang gua berjalan dengan kacak member gua, gua terdengar satu suara memanggil. "Abang, abang" . Gua tak menoleh sebab gua ingat dia panggil orang lain. Tapi suara tersebut masih memanggil-manggil. Jadi gua toleh lah. Seorang gadis melambai tangan kepada gua. Berbaju kurung purple serta bertudung hitam (kalau tak silap). Gua ingat ada apa hal, rupanya kawan dia nak no fon gua. Gua bagi je lah. Tapi lepas bagi gua pesan ke dia, " saya bagi no fon ni dekat awk, so jangan bagi orang lain" sambil pergi meninggalkan dia. Dia terpinga-pinga sebab gua pergi macam tu je.
Petang tu dia mesej gua. Minta kebenaran untuk memberi no fon gua ke member dia. Gua on je. Tapi gua cakap kat dia yang gua suka dia. Sebab dia berani. Lepas dari peristiwa tu kami semakin rapat.

Semua sedia maklum yang gua ni pemalu orangnya. So gua takde la mengajak dia pergi dating. Ada pun sekali. Tapi bukan dating la. Gua jumpa kat cafe. Jumpa sekejap je pun. Dia pakai baju t putih seluar track hitam dan bertudung putih (kalau tak silap). Tapi itu semua cerita lama. Cerita tahun 2006-2007. Dan sekarang ni, gua dengar tak lama lagi dia nak kahwin dah. Gua tumpang gembira bagi pihak dia.

Gua bersyukur, walaupun antara kami hanya kawan biasa, tapi kami still rapat (even tak jumpa). Kalau gua ada masalah dia sedia mendengar. Begitu juga sebaliknya. Baguslah dia dah jumpa jodoh dia, kalau tunggu gua entah bila lah gamaknya. Hahaha.

So kepada farhana, yang sempat singgah di hati gua, gua ucapkan selamat bakal pengantin baru. Insyaallah kalau panjang umur dan ada kesempatan gua akan datang ke majlis lu. Gua doakan semoga lu bahagia hingga ke akhir hayat bersama jodoh dan anak cucu lu. Kirim salam ke bakal laki lu. Kabor ke dia gua dengan lu sejarah je. Jangan nak jeles bagai. Kakakaka
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment