Thursday, July 19, 2012

Mimpi

Gua percaya setiap orang mempunyai mimpi. Sama ada mimpi di siang hari atau pun sekadar mimpi itu gua tak pasti. Apa yang gua pasti semua orang bermimpi. Bermimpi memiliki segala yang kalau ikut logik memang tak masuk dek akal. Termasuklah gua.

Tapi apa yang gua nak sampaikan di sini bukanlah tentang mimpi atau angan-angan yang di pasang sambil korek hidung. Mimpi atau angan-angan ni memang tak kemana so malas gua nak sembang. Gua nak cerita pasal mimpi ketika tidor. Gua percaya yang mimpi ini adalah mainan tidur. Kalau ada yang betul berlaku. pun pada gua adalah kebetulan semata-mata.

Tapi ada sesetengah orang mereka percaya yang mimpi ini membawa maksud tertentu. Setiap mimpi yang mereka alami akan membawa petanda dalam kehidupan seharian. Sampai ada keluar buku mentafsir mimpi oleh tokoh-tokoh terkemuka islam dan penjajah. Buku mentafsir mimpi bagi penggila nombor ekor pon ada kat pasaran.

Gua sebenarnya bukan apa. Semalam gua bermimpi. Gua mimpi gua kena nombor ekor. Celake nak dekat puasa ni boleh pulak mimpi macam tu. Pandai betei syaitan ni buat keje.

.
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment