Thursday, February 2, 2012

Cerita Dulu-Dulu

Sebenarnya gua rancang nk tulis benda ni semalam dah. Tapi di sebabkan gua malas gua tangguhkan dulu benda ni. Sifat malas dalam diri gua ni macam gampang gak kadang-kadang. Namun gua gagahkan jugak lah untuk menulis sementara nak tunggu jam 6 pagi. Gua ada sign kontrak kejut org pagi-pagi. Kekeke.

Ceritanya begini, gua teringat kejadian yang menimpa gua masa bulan puasa tahun bila entah. Masa tu gua belajar kat poli lagi. Gua dengan am (kawan baik gua ni) bercadang nak lepak rumah kacak kat setapak. Sambil-sambil tu boleh la shopping barang sikit-sikit untuk bekalan hari raya. Gua ingat lagi tahun tu puasa gua dengan am memang barai. Barai sangat-sangat. So bila dah sampai rumah kacak takkan nak barai jugak. Mana nak letak muka ngan mama papa si kacak kalau barai puasa.

So gua dengan am pun dah tanam niat nak sempurnakan puasa kami hari tu. Tapi rasa macam tak guna juga sebab kami bangun tido jam 4 petang. Bangun je dari tido kami teros bersiap . Destinasi kami adalah cokit. Time study mana ada duit nak layan butik. So itu la pilihan terbaik kami. Si am dah tapau siap-siap kat mak dia. Kebetulan pula time tu am baru lepas tukar henfon. Henfon butterfly button keras dia dah tak best katanya.

Sambung cerita cokit. So gua, am ngan kacak pun memulakan lah perjalanan kami menuju ke destinasi. Tapi kacak punya idea lain. Dia park kete kat stesyen mana entah then kami menaiki pengangkutan awam. Sampai je kat cokit kami pun berlegar-legar la kat area situ. Tapi kami tertarik dengan sekumpulan orang orang yang tgh tengok magik. Kami pon tengok gak la. Macam batak pun ada.tapi dia punya show memang real. Kagum juga la kami rasa time tu.

Nak di jadikan cerita ada la mamat ni datang bagi tau dia kena nombor. 1st price ko. Dia cerita la kat brader yang buat magik tadi cakap nombor yang brader tu bagi naik. Brader tu rileks je tanya da tolong orang susah ke bagai. Then brader tu offer sapa yang nak nombor yang kompom naik angkat tangan. Am dengan kacak bila dengar camtu apa lagi. Sikit punya laju angkat tangan. Tapi gua steady. Gua buat bijak je. Then gua tengok lah diorang buat bulatan sambil ikut balik ape yang brader ni cakap. Then brader ni bawak pergi lorong mati belakang tu. Mulanya gua nak ikut tapi sebab gua tak angkat tangan brader tu tak bagi ikut. Gua bukan nak sangat nombor tu. Just nak tengok je.

*gua tertidor*

No comments:

Post a Comment